دوشنبه 1396/9/27 - 5 : 1
مشخصات امام جمعه
رضا سعادت فر
رضا سعادت فر
جيرفت
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/8/26
حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت فر در خطبه های 26 آبان 96 نماز جمعه جیرفت
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت فر در خطبه های 26 آبان 96 نماز جمعه جیرفت
 از تفسیر آیه 144 سوره آل عمران می توان به این نکته رسید که باید برای پیامبر از واژه شهادت استفاده کرد نه وفات یا رحلت.
 
 یکی دیگر از مواردی که در آیه مذکور باید به آن توجه داشت این است که اعتقادات ما نباید حول محور اشخاص قرار گیرد، انسان باید وظیفه محور باشد نه شخص محور.
 
 برخی افراد اینگونه هستند که تا فلان شخص باشد مومن هستند اما اگر نباشد دست از ایمان خود بر می دارند.
 
حضرت امام خمینی (ره) از ابتدا بنیان انقلاب را بر وظیفه محوری و تکلییف محوری بنا نهادند و هرجا که از ایشان سوال می شد می فرمودند من به وظیفه خود عمل می کنم.
 
 برخی مدام در جامعه پمپاژ می کنند که روحیات انقلابی دیگر در جامعه از بین رفته اما باید به آنها گفت روحیات انقلابی شما از بین رفته و فضای تنفستان آلوده شده است. نهادهای انقلابی ما همچون بسیج مملو از جوانانی هست که عاشق فرهنگ جهاد و شهادت هستند و امثال شهید حججی نمونه ای از آنهاست. مراقب باشیم ما از قافله این جوانان عقب نمانیم.
 
 
 
 خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد جامعه امروزه در آماج حملات دشمنان قرار دارد و همه باید مراقب باشیم.
 
 قرآن هدف از تشکیل خانواده را آرامش می داند اما متاسفانه برخی رسانه های با دادن کد غلط باعث از بین رفتن این آرامش و آسیب به خانواده ها هستند.
 
 متاسفانه برخی رسانه های ما فقر اقتصادی دارند و ثروت محورند و حاضرند برای بدست آوردن پول هر مطلبی را انتشار دهند.
 
 اعتماد به نفس اگر به این معنی باشد که من حاضر نباشم برای حل مشکلات خودم به هر فردی تکیه کنم خوب است اما اگر به این معنی باشد، ما آنقدر به خودمان اعتماد داشته باشیم که نقشی برای خدا در زندگی نبینم این اعتماد به نفس باعث نابودی ما خواهد شد.
 
 امروزه عده ای هستند اقتصاد مقاومتی را که در سایه تاکیدات رهبر معظم انقلاب و روایات دینی ما است باور ندارند و متاسفانه اقتصاد لیبرال محور را دنبال می کنند.
 
 
 
 
 
 
 ماجرای یکی از نامه های معاویه به امیرالمومنین(ع) و پاسخ حضرت که توسط طرماح برده شد و نحوه برخورد او با معاویه نشانه دهنده نحوه مذاکره یک شاگرد مکتب امیرالمومنین (ع) است.
 
 در دوران دفاع مقدس هم چنین نمونه های عزتمندانه ای داشتیم مثل آنجایی که شهید شهسواری با دستان بسته و در اسارت فریاد می زند مرگ بر صدام ضد اسلام. یا چهره شهید حججی در زمان اسارت در دست داعشی ها در اوج اقتدار بود، اینها الگوی دیپلماسی علوی است.
 
 در زمان امام حسن مجتبی (ع) شرایط کاملا متفاوت است. خود حضرت در یک سخنرانی قبل از پذیرش صلح شرایطشان را اینگونه بیان فرمودند: ای مردم دیروز با تفاهم و استقامت، می جنگیدیم اما امروزه بر اثر کینه ها، خصومت ها و تفرقه ها وحدت و تفاهم از بین رفته است. شما کسانی هستید که در صفین دین را بر دنیای خود مقدم می داشتید، اما امروزه منافع خود را بر دین خود مقدم می دانید و... در آخر نیز می فرمایند: معاویه پیشنهادی دارد که بر خلاف هدف و عزت ما است اگر آماده سرمایه گذاری از خون خود هستید بیایید و با او بجنگیم و اگر طالب زندگی و عافیت هستید پیشنهاد صلح را بپذیرید که مردم همه اعلام می کنند ما صلح می خواهیم.
 
 امروز برخی از رسانه های صهیونیست و برخی از مدیران سست عنصر لیبرال صفت به دنبال این هستند که در مورد مردم مومن و متدین و انقلابی ما یک تحلیلی را ارائه دهند مشابه مردم زمان امام حسن مجتبی (ع) تا اینکه رهبری را مجبور به صلح و سازش کنند.
 
مومنیین مراقب باشیم عده ای دارند مردم را به غلط معرفی می کنند اما صاحبان این تحلیل ها بدانند اگر آنها یک زمانی روحیات انقلابی داشتند و اکنون با تطمیع سفره های معاویه از گذشته های خودشان پشیمان هستند یا اینکه از اول اعتقاد به روحیات انقلابی نداشتند یا اگر مثل معاویه دو تابعیتی هستند و یا کسانی که در قاموس فکری آنها چیزی به جزء مذاکره و عزت فروشی وجود ندارد و یک روز امام حسن را امام مذاکره و یک روز امام حسین و عاشورا را امام مذاکره می کنند و اخیراً نیز امام رضا را امام مذاکره معرفی می کنند بدانند نباید عقاید پوچ خود را بر اهل بیت عصمت و طهارت تحمیل کنند و بدانند که ملت ما هرگز از روحیات انقلابی خود خسته نشده است و همواره پشتیبان رهبری خواهد بود.
 
 ملت ما هرگز نه اعتمادی به امریکا دارد و نه به اروپا و به فضل الهی این ملت پوزه استکبار جهانی و صهیونیست را بر زمین مالیده و دسیسه های اروپایی ها را بر تکیه بر توان داخلی نقش بر آب خواهد نمود.
 
 

 

ارتباط با امام جمعه